Nkom søker en trygg og samlende leder for avdeling Virksomhetsstyring og -utvikling.
Stillingen inngår i direktørens ledergruppe og er svært sentral i styringen av Nkom Avdelingen har 40 ansatte fordelt på fire seksjoner med ansvarsområder innen HR, virksomhetsstyring, økonomi, IT-tjenester, arkiv, resepsjon og kantine.
Nkoms ansvarsområder endrer seg i takt med samfunnets behov, og som avdelingsdirektør for virksomhetsstyring og -utvikling får du en sentral rolle i å utvikle virksomheten slik at organisasjonen er klar for nye oppgaver. Du har god erfaring med strategiutvikling, og er godt kjent med endringsledelse. Vi trenger ledere som er ser nye muligheter for hvordan vi best leverer verdi til samfunnet og som er engasjerte og nysgjerrige i sin lederstil.
Ansvarsområder
- Ha en drivende rolle i Nkoms ledergruppe og bidra til å finne gode løsninger på tvers av organisasjonen
- Ansvar for å ivareta og videreutvikle styringsdialogen med Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet
- Bidra til oppdatert innsikt i og økt forståelse av rammebetingelser
- Ta initiativ til utvikling av virksomheten gjennom å legge til rette for å utnytte ny teknologi, nye organisasjonsformer og arbeidsformer som bidrar til stadig bedre bruk av Nkoms ressurser
- Ta initiativ til å lede arbeid med å utvikle organisasjonen og ivareta et godt partssamarbeid
- Lede, motivere og videreutvikle ledere og medarbeidere i avdelingen, og være en pådriver i utviklingen av avdelingen og Nkom som virksomhet.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis med mastergrad eller tilsvarende, innen økonomi, juss, ledelse, industri-/forretningsutvikling, offentlig administrasjon eller annet relevant fagområde
- Relevant erfaring som leder med dokumenterte resultater, gjerne innen virksomhets- og/eller økonomistyring
- Erfaring fra å lede endrings-/innovasjons- og utviklingsprosesser i relevant virksomhet
- Erfaring fra partssamarbeid
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Særlig relevant erfaring kan veie opp for kravet til utdanning.
Du må kunne
sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig.
Det er også ønskelig med:
- God forståelse for forholdet mellom politiske prosesser og forvaltningen og erfaring fra offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
- Er en trygg, samlende og tydelig leder, med evne til å lede og motivere ledere og kunnskapsmedarbeidere
- Evner å tenke nytt og strategisk, se hele virksomheten i sammenheng og realisere strategiske mål
- Har svært god evne til samarbeid og relasjonsbygging
- Er flink til å kommunisere internt og eksternt
- Har god rolleforståelse og høy integritet
Du må kjenne deg igjen i Nkoms verdier: PÅ og ÅPEN
Motivasjon, interesse og egnethet for stillingen tillegges stor vekt. Du må trives i et hektisk arbeidsmiljø.
Hvorfor velge oss?
Synes du det høres spennende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som jobber med viktige tjenester for det norske samfunnet. Vi jobber på tvers av ulike fagområder, og du har stor mulighet til å påvirke hva vi skal jobbe med fremover.
Vi tilbyr:
- Spennende og varierte oppgaver og muligheter i en fremtidsrettet virksomhet, med et viktig samfunnsoppdrag og gode verdier
- Gode påvirknings- og utviklingsmuligheter som sentral leder ved virksomhetens hovedkontor i Lillesand
- En viktig lederstilling som rapporterer direkte til toppleder i Nkom
- Et kompetent, godt og motivert arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige og ordnede vilkår
- Stillingen lønnes som avdelingsdirektør fra kr. 1 050 000 til kr. 1 200 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes to prosent innskudd til Statens pensjonskasse.
- Tjenestepensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring gjennom Statens pensjonskasse
- Gode arbeidsbetingelser (bl.a. fleksitid, sommertid og dekket mobil og bredbånd)
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulenter i Capus AS, Peder Lund, på mobil 977 35 088, og Janne Krohn Grimsmo, på mobil 918 94 302.
Søk på stillingen innen 19. januar 2025.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe - for alle.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver som bidrar på hver sin måte til å løse samfunnsoppdraget vårt. Vi ønsker kvinner og deg med minoritetsbakgrunn spesielt velkommen til å søke. Vi vil også gjerne ha søknader fra deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers fyller kvalifikasjonskravene til stillingen. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vi ber deg om å dokumentere all utdanning som er relevant for stillingen. Legg ved vitnemål og karakterutskrifter i Webcruiter når du søker på stilling hos oss.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Da kan vi vurdere om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, så vil vi gi deg beskjed.