By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Dette er en unik mulighet til å bli en del av et produktteam med ansvar for videreutvikling og forvaltning av digitale tjenester innen jakt- og viltområdet! Du får en nøkkelrolle i arbeidet med Jegerregisteret,Hjorteviltregisteret, Min Jegerdokumentasjon, Skyteprøvekontrollør, og "Sett og Skutt". Brukerne av disse tjenestene inkluderer jegere, skyteprøvekontrollører, ettersøkspersonell og saksbehandlere i forvaltningen. Arbeidet har stor offentlig interesse, og innebærer tett kontakt og informasjonsutveksling med jegere, organisasjoner og forvaltningsorganer.
Fra 2025 overtar Landbruksdirektoratet ansvaret for fagområdet høstbart vilt fra Miljødirektoratet, med det faglige ansvaret lagt til en nyopprettet seksjon for vilt og utmarksressurser. Stillingen som teknisk produktleder er nyopprettet og er en del av seksjon for informasjonsteknologi og digitalisering.
Som teknisk produktleder vil du ha ansvar for de ikke-funksjonelle kravene. Dette ivaretas i tett samarbeid og dialog med våre innleide utviklere som inngår i produktteamet. Seksjonen for vilt og utmarksressurser har ansvar for de faglige og funksjonelle kravene, og du vil fungere som et bindeledd mellom teknologi og fag. I 2025 skal Hjorteviltregisteret tilpasses og overføres til skydrift, og du vil lede dette arbeidet med god støtte fra dine kollegaer.
Landbruksdirektoratet tilbyr gode utviklingsmuligheter, inkludert støtte til faglig påfyll som kurs og sertifiseringer. Vi legger til rette for en hybrid arbeidshverdag, med mulighet for hjemmekontor inntil to dager per uke, fleksibel arbeidstid og sommertid fra 15. mai til 15. september. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du også nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån. I vår seksjon er trivselen høy, noe som gjenspeiles i medarbeiderundersøkelser og en stabil arbeidsgruppe.
Du trenger ikke skrive et søknadsbrev. Legg ved en utfyllende CV for å søke på stillingen. Vitnemål, karakterutskrifter og eventuelle relevante attester lastes opp så snart som mulig. Du vil bli spurt om hvilket kontorsted du foretrekker.
Seksjon for informasjonsteknologi og digitalisering har en sentral og styrende rolle i direktoratets arbeid med digitalisering, utvikling av nye tjenester, forvaltning og drift. Vi har et støttende arbeidsmiljø med engasjerte ansatte som jobber hardt for å tilby sikre, brukervennlige og stabile digitale tjenester.
Vi søker deg med høyere IT-utdanning innen systemutvikling, informasjonssystemer eller lignende, men annen relevant utdanning kan vurderes. Du må ha erfaring med å utvikle og forvalte digitale løsninger, og ha gode kommunikasjonsferdigheter på norsk. Vi ser gjerne at du har erfaring som systemutvikler eller teknisk arkitekt, og har kjennskap til skyløsninger. Erfaring fra offentlig sektor eller prosjekter i offentlige virksomheter vil være en fordel, og interesse for forvaltning av viltressurser, jakt og jaktutøvelse er et pluss.
Vi ser etter deg som har høy gjennomføringsevne, er nysgjerrig og løsningsorientert. Du har interesse for ny teknologi og ønsker å bidra til et godt samarbeidsmiljø på tvers av kontorsteder.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Landbruksdirektoratet ser på mangfold som en styrke. Vi har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte, og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Vi oppfordrer videre søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Dersom det er kvalifiserte søkere innenfor disse gruppene, innkaller vi minst én søker i hver av gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker innenfor de gruppene som vi nevner over, må du oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Landbruksdirektoratet gir faglige råd, iverksetter landbrukspolitikken og legger til rette for landbruket og matindustrien. Vi skal bidra til å sikre et godt kunnskapsgrunnlag og på bakgrunn av dette gi råd for politikkutviklingen. Landbruksdirektoratet er et støtte- og utredningsorgan for Landbruks- og matdepartementet (LMD).
Vi er om lag 250 ansatte med kontorer i Oslo, Steinkjer og Alta. Du kan lese mer om vårt samfunnsoppdrag og arbeid på www.landbruksdirektoratet.no.
Steinar Bjørneset
seksjonssjef, informasjonsteknologi og digitalisering
415 77 115
steinar.bjorneset@landbruksdirektoratet.no
Bransjekategori | Jordbruk / Skogbruk / Jakt / Fiske |
Bransje | Annet |
Bedriftsnavn | LANDBRUKSDIREKTORATET |
Innspurten 11D | |
Oslo eller Steinkjer | |
Nettside | www.landbruksdirektoratet.no |
Tiltredelse | Snarest |
Søknadsfrist | 03.12.2024 |
Tittel | Teknisk Produktleder |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Jonas Rambæk Partner jonas.rambaek@capus.no +4793242133 |