Kople ser nå etter en ny leder for deres prosjektavdeling som i dag består av 4 personer med ansvar for utvikling og gjennomføring av utbyggingsprosjektene deres. Avdelingen samhandler tett med Koplere på tvers av hele selskapet for å sikre gode leveranser, og har utstrakt kontakt med kunder og underleverandører. Kople benytter seg av entreprenører som utfører utbyggingen i henhold til kontrakt, mens prosjektlederne i Kople har ansvar for å følge opp disse fra byggherresiden. Prosjektavdelingen håndterer også interne prosjekter som omhandler videreutvikling av Koples ladesteder og leveranser.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
Som Prosjektdirektør vil du ha det faglige og operative ansvaret for å følge opp prosjektteamet og den totale prosjektporteføljen. Viktige oppgaver vil være kvalitetssikring av prosjektgjennomføring og metodikk, samt å bidra til videre utvikling av hvordan Kople bygger deres ladesteder og leverer sine prosjekter.
Ansvarsområder vil derfor inkludere, men ikke være begrenset til:
- Ansvarlig for utviklingen og implementeringen av prosjektgjennomføring og modell
- Ansvarlig for utvikling og implementering av Koples strategi for området
- Ansvarlig for selskapets utbygging av ladelokasjoner
- Ansvarlig for leverandøridentifisering og oppfølging i samarbeid med Driftsavdelingen
- Ansvarlig for standardisering for prosjekter og produkter benyttet i utbygging, også videreutvikling av våre ladesteder
- Ansvarlig for prosjektporteføljen og prosjektgjennomføring i henhold til prioritet, budsjett, kvalitet og tid.
- Lede team av prosjektledere
- Deltaker/eier i styringsgruppe og investeringskomite
- Rapporterer til Daglig leder
Kvalifikasjoner:
- Bachelor/Master, teknisk høyere utdannelse
- Erfaring med personalledelse er ønskelig
- Prosjektleder-/programleder-/porteføljeledererfaring
- Erfaring som prosjekteier/være en del av en styringsgruppe
- Erfaring med prosjektmetodikk (eksempelvis: PMI, Prince2, IPMA etc.)
- Erfaring med kontrakter, herunder kontraktsoppfølging, kontraktsetablering, kontraktstandarder
- Erfaring med prosjektøkonomi og HMS
- God generell IT-kompetanse og solid systemforståelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personprofil:
- Du trives med å ta initiativ
- Du er løsningsorientert og handlekraftig
- Du kommuniserer tydelig med ansatte, kunder og underleverandører
- Du har interesse for digitaliseringens rolle i bransjen
- Du er nysgjerrig på markedet og henter gjerne inspirasjon fra både egen og andre bransjer
Kople tilbyr deg:
- Unik mulighet til å lede en prosjektavdeling i et selskap som står overfor en sterk vekst i årene som kommer
- Muligheten til å jobbe i en bransje hvor hele verden ser til Norge
- Nye eiere som har kjøpt opp selskapet med tanke på investeringsvilje i Norden - vokse i nye markeder
- Attraktivt langsiktig insentivprogram
Søknadsfrist: fredag 23. august
For å bli vurdert til stillingen må du laste opp søknad og CV via Capus sin søkeportal RecMan, vi tar ikke imot søknader og CV-er på e-post. Ved eventuelle spørsmål ta kontakt med Capus ved Kristian Lennertzen eller Maria Kivle.