By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Statnett har en sentral rolle i det grønne skiftet og har økende aktivitetsnivå med store planlagte investeringer i årene som kommer. Vi øker nå vår gjennomføringskapasitet for å møte Norges fremtidige energibehov og sikre effektiv og pålitelig strømforsyning. Dette krever økt fokus på transformasjon, videreutvikling av strategiske partnerskap, leverandørmodeller og anskaffelser.
Vi styrker nå arbeidet med innkjøp, leverandørstyring og kategoriledelse for flere forretningsområder for å møte kommende investeringer og behov. Vi ser etter nye medarbeidere med et brennende engasjement for det grønne skiftet, anskaffelser, kategoriledelse og leverandørstyring.
Stillingen har organisatorisk tilhørighet i avdelingen for Innkjøp og leverandørstyring, seksjonen for Bygg/anlegg, konsulenter og Etterlevelse. Seksjonen har ansvaret for Etterlevelse, Bygg - og anleggs anskaffelser og Konsulentanskaffelser (primært tekniske konsulenter). Seksjonen har 11 ansatte, inkludert leder, og har ansvaret for 2 kategorier; bygg- og anleggskategorien og konsulentkategorien. Seksjonen har også ansvar for at Statnetts prosesser og maler ivaretar foretakets lovpålagte forpliktelser og interne retningslinjer.
Arbeidssted for stillingen vil være ved et av våre kontorer i Oslo, Sandnes, Sunndalsøra, Trondheim eller Alta.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vårt arbeidsspråk er norsk.
Ønsker du mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med vår rådgiver i Capus, Monica Hatle-Larssen, på tlf 992 31 240. Merk at responstiden kan være noe senere i fellesferien.
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Transport / Logistikk / Varehus / Innkjøp |
Alternativ bransje | Innkjøp |
Bedriftsnavn | Statnett SF |
Nydalen allé 33 | |
0484 OSLO | |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo, Trondheim, Sandnes, Alta, Sunndalsøra |
Tittel | Anskaffelsesrådgiver |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 2 |
Monica Hatle-Larssen Seniorrådgiver monica.hatle-larssen@capus.no +4799231240 |