Lyse Tele er en stor, nasjonal aktør og en ledende leverandør av telekomtjenester i Norge. Selskapet har samlet all teknisk infrastruktur relatert til fast- og mobilnett i en divisjon som leverer tjenester for Altibox, ice og NiceMobil.
Til avdelingen digitalisering søker vi en ambisiøs og faglig sterk løsningsarkitekt til en nyopprettet stilling. Du skal bidra aktivt til å bygge opp avdelingen for løsningsarkitektur og delta i strategisk utvikling av fagområdet. Du vil identifisere og dokumentere systemkrav, designe og spesifisere løsninger, delta i arbeidet med utvikling og implementering av løsningene, og bidra til å sikre kontinuerlig forvaltning og nødvendig videreutvikling av systemene. Du vil samarbeide tett med andre teknologiarkitekter og varierte fagmiljøer i Lyse Tele og Lyse Konsern for å utvikle og vedlikeholde målarkitektur som effektivt støtter virksomhetens prosesser og strategier.
Stillingen rapporterer til leder for løsningsarkitektur.
Vi ser etter deg som har:
- Bachelorgrad innen informasjonsteknologi eller lignende, mastergrad er en fordel
- Relevant erfaring med arkitekturarbeid og systemutvikling
- Relevant erfaring fra tilsvarende roller i større, komplekse industribedrifter, og synes det er meningsfylt å løse utfordringer og møte behov gjennom utvikling av gode digitale løsninger
- God forståelse for virksomhetens funksjonelle behov og evne til å omsette disse til effektive tekniske løsninger
- Oppdatert kunnskap om verktøy og teknologier som er relevante i arbeid med IT-arkitektur og -utvikling
- Gode kommunikasjonsevner og evne til å formidle komplekse problemstillinger til forskjellige målgrupper
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en løsningsorientert, strukturert og initiativrik person med sterk faglig kompetanse. Du har evnen til å tenke kritisk og søker alltid forbedringer for å øke kvalitet og effektivitet. Med din positive holdning og sterke gjennomføringsevne er du i stand til å håndtere flere prosesser samtidig. Ditt engasjement for samarbeid og læring gjør deg til en verdifull ressurs for vårt team.
Hvorfor skal du jobbe hos oss?
- Solid selskap med sterk markedsposisjon, spenstige mål og et spennende oppdrag
- Vi er glade i teknologi, men enda mer i folk og de gode opplevelsene, så hos oss setter vi folk over fag
- Vi vet at det er kultur som driver forretning. Folk som vil skape ting som driver samfunnet – lokalt, nasjonalt og, hvorfor ikke, globalt - fremover
- En svært gunstig innskuddspensjon- og forsikringspakke
- En rekke fordeler som firmahytter både på fjellet og ved sjøen, bedriftsidrettslag og subsidiert trening, sosiale sammenkomster, ekstra fridager og andre gode velferdstiltak
- Kompetanse- og karriereutviklingsmuligheter
- Ekte, ujålete folk du kan stole på og som bare får ting til å funke, uansett
Arbeidsplass: Oslo/Drammen/Stavanger
Søknadsfrist: 6. januar 2025
For å bli vurdert til stillingen må du laste opp søknad og CV via Capus sin søkeportal RecMan, vi tar ikke imot søknader og CV-er på e-post. Ved eventuelle spørsmål ta kontakt med Capus ved Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Johanne Ingebrigtsen på 404 77 715.