Kategorien Digitalisering utgjør en sentral del av vårt arbeid med å levere på fremtidige ambisjoner for Lyses virksomheter. Vi skal nå styrke kategorien med en rådgiver som i hovedsak skal gjennomføre konkrete anskaffelser innenfor kategorien, i tillegg til å bidra i arbeidet med profesjonalisering av Lyse-konsernets anskaffelsesfunksjon. Rådgiveren vil også ha en aktiv rolle i kategoriarbeidet.
Vi ser etter deg som er nysgjerrig, initiativrik, og som liker å jobbe strukturert med å drive frem målrettede prosesser. Du er gjerne komfortabel med å ta ledelsen, men samtidig åpen for andres innspill. Vi ser for oss at du er lærevillig og tilpasningsdyktig, og du er vant til å jobbe med kontrakter i forbindelse med anskaffelser og kontraktsoppfølging. Du liker å jobbe med komplekse dokumentpakker, og du er nøyaktig i ditt arbeid. Du trives også med å jobbe strategisk og se ting i sammenheng, i tillegg til å ha en kommersiell tilnærming til de problemstillinger man møter på.
Arbeidshverdagen din vil være variert, og blant annet inkludere..
- ansvar for gjennomføring og koordinering av konkrete anskaffelser innenfor kategorien Digitalisering. Dette innebærer bl.a. utarbeidelse av strategi, kontrakt og konkurransegrunnlag, samt gjennomføre anskaffelsesprosessen og bistå med implementering av kontrakten
- ansvar for å bidra i utviklingen av strategiske målsetninger og effektive prosesser, herunder støtte selskapene i konsernet med kontraktsoppfølging
- ansvar for å sikre at innhold, form og metode benyttet i anskaffelsesaktiviteter bidrar til realisering av strategiske målsetninger
Dette passer deg fordi du har..
- økonomisk/administrativ, juridisk, IT-utdanning eller annen relevant teknisk utdannelse på Bachelor/Masternivå
- relevant erfaring fra fagområdet kan kompensere for kravet om Bachelor/Masterutdanning
- 5-10 års relevant erfaring
- solid formidlingsevne på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- erfaring med strategisk innkjøp, offentlige anskaffelser og/eller fra arbeid innenfor IT er en fordel
Vi ser for oss at du vil lykkes i denne rollen dersom..
- du er strukturert, analytisk og nøyaktig
- du kommuniserer godt og evner å formidle kompliserte budskap
- du er effektiv og i stand til å håndtere mange oppgaver parallelt. Blant annet håndterer du både langsiktige prosjekter og ad hoc-oppgaver som måtte oppstå
- du er en god lagspiller – du skaper gode relasjoner til de rundt deg og samarbeider godt både internt i avdelingen og med resten av organisasjonen
- du er prosessorientert og får andre med deg i endring og utvikling
- du har god forretnings -og systemforståelse, i tillegg til gode forhandlingsevner
- du trives i et miljø med høye krav til gjennomføring og resultat, er god til å utøve selvledelse og til å ta initiativ overfor andre
- du har interesse for IT som fagområde
Hvorfor skal du jobbe hos oss?
Vi tilbyr fordeler som ikke står tilbake for resten av bransjen. Her er noe av det du får ved å jobbe
hos oss:
- Et åpent og uformelt arbeidsmiljø med takhøyde og fleksiblitet
- Sterkt tverrfaglig miljø og gode kollegaer
- En svært gunstig innskuddspensjon- og forsikringspakke
- En rekke fordeler som firmahytter både på fjellet og ved sjøen, bedriftsidrettslag og subsidiert trening, sosiale sammenkomster, ekstra fridager og andre gode velferdstiltak
- Kompetanse- og karriereutviklingsmuligheter
Arbeidssted: Stavanger
Søknadsfrist: Snarest
Lysekonsernet leverer samfunnskritisk infrastruktur og tjenester. Vi følger derfor sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Når du søker hos oss ønsker vi at du åpent tilbyr all relevant informasjon om deg selv under rekrutteringsprosessen. Bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater vil bli gjennomført.
For å bli vurdert til stillingen må du laste opp søknad og CV via Capus sin søkeportal RecMan, vi tar ikke imot søknader og CV-er på e-post. Ved eventuelle spørsmål ta kontakt med Capus ved Rikke Dehn Arvesen eller Maria Kivle.