By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
I Stortingets administrasjon skal det etableres en seksjon som vil samle strategi- og virksomhetsutviklingsfunksjonene i administrasjonen. Den nye seksjonslederen vil få ansvar for strategi, virksomhetsutvikling og perspektivplanlegging, samt forvaltning og videreutvikling av beste praksis og standarder innenfor prosjekt- og prosessområdet. Som seksjonsleder vil du rapportere til avdelingssjef i forvaltningsavdelingen som har ansvar for funksjoner som økonomi, virksomhetsstyring, HR, anskaffelser, arkiv og forvaltning av ordninger for stortingsrepresentantene, og du vil sitte i avdelingssjefens ledergruppe.
Du vil sitte helt sentralt i prosesser som omhandler hele utviklingsagendaen til Stortingets administrasjon, og vil jobbe tett med fagmiljøer i egen og andre avdelinger for å bidra til å sikre helhet i Stortingets utviklingsarbeid.
Dette er en ny seksjon, som ved oppstart vil ha om lag 7-8 medarbeidere, og seksjonsleder vil selv ta en aktiv del i utøvelsen av seksjonens arbeidsoppgaver. Seksjonslederen må påregne å legge ned en betydelig innsats i etableringen av seksjonen, gjennom lagbygging, arbeidsform og konkretisering av seksjonens oppgaver og leveranser sammen med seksjonens medarbeidere og avdelingssjefen. Det vurderes inntil videre at seksjonssjefen er stedfortreder for avdelingssjef.
Til stillingen kreves det:
Det er ønskelig med:
Vi kan tilby interessante arbeidsoppgaver på en spennende arbeidsplass med et hyggelig arbeidsmiljø.
Stillingen lønnes som seksjonsleder, for tiden i lønnsspennet 942 700-1 102 200,- pr år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som ønsker å gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingssjef Erik Guldhav, telefon 995 15 092, eller til konsulent Kristine Sandstå i Capus på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen søknadsfristen 21. juni 2024. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Offentlige lederstillinger |
Bedriftsnavn | STORTINGET |
Karl Johans gate 22 | |
0026 OSLO | |
Nettside | www.stortinget.no/ |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Seksjonsleder |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Kristine Sandstå Partner kristine.sandstaa@capus.no +4797729641 |
Erik Guldhav Avdelingssjef +4799515092 |