By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Vår nye avdelingssjef skal ta et helhetlig ansvar for sikkerheten ved Stortinget, sørge for god beredskap og aktivt utvikle den nyopprettede avdelingen. Du skal lede og motivere sterke fagmiljøer, og det forventes at du sikrer god samhandling internt i avdelingen og på tvers i administrasjonen. Som avdelingssjef rapporterer du til Stortingets direktør og er medlem av direktørens ledergruppe.
Som ansvarlig for sikkerhet og beredskap ved Stortinget skal du aktivt støtte Stortingets direktør og Stortingets presidentskap i sikkerhets- og beredskapsspørsmål. Avdelingen har et helhetlig, overordnet ansvar for informasjonssikkerhet, fysisk sikkerhet og personellsikkerhet ved Stortinget. Avdelingen har også operativt ansvar for fysisk sikring av Stortingets eiendommer, adgangskontroll og sikkerheten til representanter, ansatte og besøkende.
Som ledd i arbeidet med utvikling av Stortingets administrasjon må det påregnes endringer i stillingens og avdelingens ansvarsområder.
Arbeidsoppgaver
Det er ønskelig med:
Stillingen krever sikkerhetsklarering for nivå Strengt hemmelig.
Vi søker deg som:
Vi legger stor vekt på personlig egnethet, gode kommunikasjonsevner og gode lederegenskaper. Den som ansettes, må være innstilt på høy grad av tilgjengelighet, stor arbeidsbelastning i perioder og generelt være fleksibel med hensyn til arbeidstid.
Vi kan tilby interessante arbeidsoppgaver på en spennende arbeidsplass med et hyggelig arbeidsmiljø.
Stillingen lønnes i henhold til statens lederlønnssystem. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne. I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør Kyrre Grimstad på telefon 996 47 445, eller til konsulenter i Capus, Peder Lund på telefon 977 35 088 eller Kristine Sandstå på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen søknadsfristen den 13. mai 2024. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt ettersendes per post til Stortinget postboks 1700 sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring: https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Bedriftsnavn | STORTINGET |
Karl Johans gate 22 | |
0026 OSLO | |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Avdelingssjef |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Peder Lund Partner peder.lund@capus.no +4797735088 |
Kristine Sandstå Partner kristine.sandstaa@capus.no +4797729641 |
Kyrre Grimstad Direktør +4799647445 |