Com4 er en ledende global tjenestetilbyder innen Internet of Things (IoT), også kjent som “Machine to Machine” (M2M). Vi tilbyr abonnement på mobildata tilpasset våre kunders anvendelser i deres tilkoblede enheter og kundeutstyr. Denne konnektiviteten muliggjør innovative løsninger i mange sektorer, slik som energi, sikkerhet, transport og velferdsteknologier. Com4 er en betydelig aktør i det norske telekom-markedet, med 50% markedsandel innen IoT segmentet.
Gjennom roamingavtaler tilbyr vi IoT kommunikasjon på 2G/3G/4G/5G i 700 nett globalt. Som Mobile Virtual Network Operator (MVNO) har Com4 sitt eget mobile kjernenett og portefølje av Business Support Systems (BSS) og Operational Support Systems (OSS). Et sentralt element i vår BSS/OSS stack er vår Connectivity Management Platform (CMP). Dette er en portal hvor våre kunder enkelt kan håndtere sine dataabonnement og tjenester i et GUI eller via API. CMP utgjør videre en master database for våre produkter, står for provisjonering til nærliggende systemer og tilbyr diagnostikk av kundens tjenester. Dette muliggjør sentrale forretningsprosesser som provisjonering av tjenester iht kunders bestillinger, samt korrekt fakturering iht. forbruk og produktportefølje. Fremover vil CMP utvikles videre med utbedrede funksjoner for å gi bedre forretningsinnsikt og støtte for automatisering basert på bl.a. maskinlæring.
Om rollen
Som Business and Operational Support Engineer vil du ha en ledende faglig rolle i et innføringsprosjekt av en topp moderne CMP fra en ledende leverandør. Du vil ha et hovedansvar for å sikre at denne implementerer våre tjenester og genererer korrekt billing underlag for vår (eksterne) kundefakturering. Du vil også bistå til å utvikle produktporteføljen i et tverrfaglig produktteam, i tråd med forretningens og kunders behov. Vi søker deg som har kompetanse og engasjement for at våre IoT BSS/OSS løsninger er globalt ledende.
For å lykkes vil du være en OSS/BSS spydspiss som samarbeider godt med våre dyktige tekniske eksperter innen fakturering/ billing, nettverk, IT og kundesupport. Vi ser etter deg som er løsningsorientert og uredd i møte med kompliserte oppgaver. Vi verdsetter gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samtidig som det er avgjørende å arbeide selvstendig og proaktivt på eget fagområde.
For å ytterligere forsterke vårt tekniske team, søker vi en BSS/OSS Engineer som har kompetanse og erfaring på de fleste av følgende områder:
- Telekom arkitektur - god forståelse av mobiloperatørers / IT verdikjede.
- Tekniske forretningsystemer og/eller driftssystemer (BSS / OSS)
- Teknisk leverandøroppfølging- feature kravspec og oppfølging.
- Billingløsninger for abonnementsmodeller - implementering og drift.
- Anvendelse av databasesystemer
- Generere forretningsinnsikt fra kvantitativ analyse av kunder og produkter
- God generell IT kompetanse, slik som basic IT systemdrift, scripting, IT utvikling, og automatiseringsverktøy.
Stillingen rapporterer direkte til CTO. Du vil samarbeide tett med ledergruppens medlemmer på salg og økonomi, og generelt ha stor innflytelse på utviklingen av selskapet.
Vi tilbyr
Com4 er en svært attraktiv arbeidsplass. Vi har en fleksibel og vekstorientert gründerkultur, samtidig som vi tilbyr trygghet og svært konkurransedyktige betingelser. Vi har et meget godt arbeidsmiljø - her finner du hyggelige og kompetente kolleger i et team som hjelper hverandre og jobber sammen som et lag. Vi legger stor vekt på det sosiale, inkludert jevnlige events og feiring av suksesser med firmaturer o.l. Vi tilbyr topp-moderne lokaler i tech-hub´en som har vokst frem på Løren/ Hasle-Linje. Vi forventer selvstendighet og engasjement fra deg, og tilbyr til gjengjeld fleksibilitet mtp hjemmekontor og valg av arbeidsverktøy som passer deg.