Caritas Norge søker en trygg leder til rollen som generalsekretær.
Generalsekretæren er Caritas Norges øverste administrative leder, og har det overordnede ansvaret for å lede og utvikle organisasjonen. Stillingen rapporterer til styret i Caritas Norge.
Generalsekretæren ansvarsområder omfatter blant annet å:
- Lede organisasjonen i samsvar med Caritas’ formål og verdigrunnlag
- Sikre god drift og utvikling i tråd med vedtatte strategier og mål
- Sørge for en forsvarlig økonomistyring av Caritas Norge, og sikre at prosjektmidler og innsamlede midler forvaltes på en forsvarlig måte
- Profilere organisasjonens arbeid utad i media og opp mot myndighetskontakter
- Lede arbeidet med å videreutvikle Caritas som en sentral aktør innen migrasjon, integrering, fred og forsoning, og utviklings- og humanitært arbeid
- Representere Caritas Norge overfor Kirken i Norge og Caritas internationalis i Roma
- Holde kontakt med internasjonale organisasjoner og samarbeidspartnere
Kvalifikasjonskrav:
- Relevant høyere utdanning
- Ledererfaring fra relevant virksomhet og nivå
- Erfaring fra virksomhetsstyring og endringsledelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på engelsk
- Erfaring fra internasjonalt arbeid
Å være generalsekretær i Caritas Norge forutsetter kjennskap til og respekt for Den Katolske kirkes tro og lære.
Det vil være en fordel med:
- Erfaring fra mediehåndtering
- Erfaring fra organisasjonsliv eller interesseorganisasjoner
- Erfaring fra partssamarbeid
Vår nye generalsekretær:
- Er en trygg og samlende leder
- Har god evne til å sette retning og motivere medarbeidere
- Har god gjennomføringsevne
- Har god organisasjons- og rolleforståelse, og evne til å bygge relasjoner
- Har utpreget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Generalsekretæren ansettes på åremål for seks år, med mulighet for forlengelse i seks år.
Spørsmål om stillingen kan rettes til våre rådgivere i Capus, Kristine Sandstå på tlf 977 29 641, eller Peder Lund på tlf 977 35 088.
Søknadsfrist: 27.11.2023