Ice Retail søker en Operations Manager som skal sette strategisk retning for drift av Ice-butikkene ved Sandvika, Gulskogen, Ski, Storo og Strømmen Storsenter, samt de nye butikkene som er under planlegging. Stillingen er nyopprettet og som Operations Manager vil du få muligheten til å utfordre og forbedre eksisterende prosesser, konsepter og systemer. Du skal drive innovasjon i vår verdikjede hvor kunden står i fokus, og sikre at strategien støttes av selskapets mål, systemer, rutiner, avtaler og driftsmateriell.
Den rette kandidaten er en inspirerende og tydelig leder som sikrer verdikjedeperspektiv og gjennomføring av beste praksis i alle aktiviteter. Du vet hva som skal til for å drifte en butikkjede på en strukturert, effektiv og bærekraftig måte. Vi ser etter en person som har drivkraften til å bidra til å bygge ice-butikkene til å bli den råeste butikkjeden innen norsk telecom.
Rollen er tillagt et bredt ansvarsområde og skal sørge for at ice-butikkene holder en høy driftsstandard, utvikler seg og leverer på planlagte strategier og mål.
Arbeidsoppgaver:
- Overordnet ansvar for drift av ice-butikkene, herunder blant annet butikksystem, sikkerhet, vedlikehold av lokale og innredning, varelagerstyring, tekniske installasjoner, kravstilling overfor interne og eksterne samarbeidspartnere
- Ansvar for driftsrutiner og driftsmanual
- Utøve strukturert og kontinuerlig forbedring av system, fysisk infrastruktur, sikkerhetsløsninger og andre operasjonelle elementer som understøtter en god kundeopplevelse i butikk
- Være systemeier for ERP, kassasystem, kundeteller, alarmsystemer og andre relevante systemer som støtter optimal drift av butikkene
- Definere relevante KPI’er som understøtter områdene og følge opp disse tett
- Identifisere forretningsbehov som må støttes av nye løsninger eller prosesser (tekniske, fysiske osv.)
- Være bindeleddet mot interne- og eksterne kontaktpunkter med hensyn til deres ansvarsområde, eksempelvis leverandører av driftsmateriell, utleier, sikkerhetsleverandører, systemleverandører, intern IT osv.
- Holde deg oppdatert på markedet for å lykkes med dagens- og morgendagens retail-butikk
- Noe reising må påberegnes
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse innen retail, økonomi, logistikk, o.l. vil være en fordel, men ikke et krav
- Erfaring fra kompleks varehandel/retail, og erfaring fra lignende rolle vil være en fordel
- Solid teknisk- og systemforståelse
- Gode excel-ferdigheter og gode ferdigheter innen analyse
- Erfaring med strukturert endring og oppfølging av større og mindre initiativ
- God økonomisk forståelse og evne til å legge til rette for innovativ utvikling
- Erfaring med forretningsutvikling, strategi og evne til å se mulighetsrom i automasjon og teknologi
- Kommersiell kompetanse som bidrar til å se muligheter i markedet
Personlighetsprofil:
- Du evner å skape gode relasjoner med kolleger, kunder og leverandører
- Du er en god lytter og solid samarbeidspartner
- Du evner å støtte og gi råd, med en løsningsorientert og konstruktiv tilnærming
- Du utstråler trygghet og profesjonalitet
- Du er strukturert og nøyaktig
- Du er pragmatisk og fleksibel
Ice tilbyr:
- Konkurransedyktige betingelser med gode forsikrings og pensjonsordninger
- Muligheten til å jobbe i et moderne teknologiselskap i sterk utvikling og vekst
- En variert arbeidshverdag med mulighet til å påvirke egen rolle
- Faglig variert stilling i et svært kompetent fagmiljø
- Unike, spesialbygde kontorer i Nydalen, Oslo som fasiliteter en aktivitetsbasert arbeidsmetode
- 5. plass i Great Place to Work kåringen i 2023
Arbeidssted: Nydalen
For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Capus gjennom Kristian Lennertzen på 916 16 073 / kristian.lennertzen@capus.no eller Maria Kivle 95 04 98 36 / maria.kivle@capus.no