Kollektivtransporten er i vekst, og gjennom Oslopakke 3 investeres det 40 milliarder de neste 20 årene for å ivareta fremtidens behov for miljøvennlig mobilitet. Sporveiens samfunnsoppdrag er å skape mer kollektivtrafikk for pengene. Nå har du muligheten til å være med å bygge infrastruktur og kollektivtransport for fremtiden!
Sporveiens Innkjøp & Logistikk enhet er i utvikling og har det siste året innført en tverrfaglig kategoridrevet innkjøpsorganisering, som betjener hele Sporveiskonsernet. Strategisk Innkjøp (SI) har gjennomført de første forbedringsbølgene innen utvalgte innkjøpskategorier med gode resultater.
Til å lede arbeidet med å gjennomføre transformasjonen og til å utvikle kategoristyringen søker vi en fremoverlent teamleder med bakgrunn og erfaring fra kategoristyring, strategisk innkjøp, forretningsutvikling eller rådgivning, og gjerne fra større organisasjoner. Vår nye teamleder får ansvar for å innføre kategoriledelse og utvikle nye kategorier, og lede teamet av kategoriledere i å utvikle sine innkjøpskategorier.
Teamleder skal lede et team på 4 kategoriansvarlige seniorinnkjøpere, og rapporterer til Innkjøpsdirektør.
Arbeidsoppgaver:
- Utvikle teamet av kategoriansvarlige innkjøpere og innføre nye innkjøpskategorier
- Bistå kategoriledere med å utarbeide strategier, kategorihandlingsplaner og mål
- Utvikle Procurement Excellence, metodeverk og verktøy, KPIer og rapportering
- Lede og utvikle egen innkjøpskategori, skape resultater og bistå forretningen med innkjøpsfaglig rådgivning
- Ansvar for utvikling av spendanalyse og innføring av digitale støtteverktøy og gode rutiner
- Bidra til å sikre etterlevelse av Sporveiens innkjøpspolicy, prosedyrer og rutiner, inkl. LOA
- Legge til rette for og gjennomføre kompetanseheving, kurs og opplæring internt
I Sporveien legger vi vekt på trivsel, mangfold og humor. Her får du muligheten til å jobbe for en samfunnskritisk virksomhet med stor betydning for miljøet, bylivet og folks hverdag. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere og mer bærekraftig samfunn.
Vi tilbyr også:
- En variert og spennende arbeidshverdag med stor kontaktflate og utfordrende oppgaver
- Et sterkt fagmiljø med gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving
- Konkurransedyktig lønn, ryddige og gode arbeidsvilkår
- Mulighet til å påvirke prosesser, skape verdier og oppnå synlige resultater
- Treningsrom på jobb, et aktivt foreningsliv blant de ansatte med bl.a. UNG35 talentprogram, bedriftsidrettslag, korps, og turgruppe
- Sentrale lokaler i Oslo, og fribillett på reiser med trikk, t-bane og buss i Oslo (sone 1 og 2)
Hvem er du?
Vi ser frem til å ta imot en ny kollega som har driv og pågangsmot, som trives med å bygge relasjoner og dele erfaringer, og som ser positivt på oppgavene og mulighetene vi som ligger foran oss.
Godt samarbeid er avgjørende, men du vil også i stor grad jobbe individuelt med egne ansvarsområder. Det er derfor viktig at du er selvstendig, serviceorientert, og motiveres av å ha innflytelse på egne oppgaver, gjøre en forskjell og nå ambisiøse mål.
Vi ser for oss at du også har:
- Høyere relevant utdanning, gjerne innen økonomi, innkjøp og logistikk, eller forretningsutvikling
- Erfaring fra teamledelse, strategisk innkjøpsarbeid, og gjerne fra kategoriledelse og prosjektledelse
- Erfaring med å planlegge og gjennomføre større strategiske innkjøp vil være en fordel
- Teknisk kompetanse på relevante digitale verktøy er ønskelig (som Office 365, Excel, Doffin, Achilles / TransQ, spend analytics og Mercell Tendsign konkurransegjennomføringsverktøy
- Kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser (LOA) er ønskelig
Kjenner du deg igjen i flere av disse punktene, kan du være vår nye teamleder!
Søknadsfrist: Snarest
Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen, er du velkommen til å kontakte Capus v/ Erling Lampe (991 60 110) eller Emilia Lundahl Otterhals (480 38 088).