For å akselerere vekst og verdiskapning innenfor EL-lademarkedet ble ABB E-mobility i 2021 skilt ut som en egen juridisk separert divisjon. I 2011 lanserte vi Norges første hurtiglader, og siden har vi globalt solgt over 1 million elbilladere og har oppnådd tilstedeværelse i mer enn 85 land. Vår suksesshistorie kommer som et resultat av våre over 1500 kompetente medarbeidere. For å ytterligere nærme oss vårt store mål om å muliggjøre en utslippsfri fremtid, søker vi nå flere dyktige kollegaer som vil være med oss på reisen.
Sammen setter vi bransjestandarden for å skape en renere og grønnere verden!
Serviceorganisasjonen sørger for lokal service og oppfølging av kunder og partnere av ABB E-mobility. Avdelingen består i dag av 11 personer og vi ser nå etter deres nye leder. Som Service Manager vil du ha budsjett- og personalansvar for ansatte i avdelingen, samt ansvar for å lede og videreutvikle serviceorganisasjonen. Stillingen rapporterer til daglig leder.
Andre arbeidsoppgaver vil inkludere:
- Budsjett- og HMS-ansvar for ansatte i avdelingen
- Fremme en kultur for sikkerhet og integritet gjennom hele serviceorganisasjonen
- Utvikle og utføre daglig servicevirksomhet for å sikre lønnsom vekst og forbedring av serviceproduktiviteten
- Drive implementeringen av servicestrategien
- Forbedre kvaliteten på eksisterende serviceprodukter, samt utvikle nye for å utvide porteføljen i tråd med den globale strategien
- Bygge bærekraftige kunderelasjoner for å sikre lokal kundevekst, tilfredshet og lojalitet sammen med salgsavdelingen
- Vedlikeholde kontinuerlig kontakt med nåværende kunder og regional kundeportefølje
Kvalifikasjoner:
- Høyere ingeniørfaglig utdannelse, fortrinnsvis innenfor elektro/elektronikk. Industrirelaterte fagområder er også relevante.
- Minimum 3 års arbeidserfaring fra tilsvarende lederrolle i lignende bransje
- Minimum 2 års arbeidserfaring fra service eller service-relatert virksomhet
- God kunnskap om Office 365, SAP og Salesforce-verktøy
- Kunnskap om ladeinfrastruktur for elektrisk kjøretøy er en fordel
- Gode språkkunnskaper både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som har gode administrasjons- og lederegenskaper som evner å håndtere en organisasjon under press. Du ønsker å motivere og engasjere medarbeidere til samarbeid og kunnskapsdeling, og forstår hvordan du kan skape og legge til verdi for våre kunder. I tillegg er du gjerne:
- Dyktig til å kommunisere effektivt og bygge sterke relasjoner på alle nivåer, internt og eksternt
- Strukturert, proaktiv og beslutningsdyktig
Vi tilbyr:
Vi heier på din personlige utvikling. Du blir en del av en uformell kultur hvor kvalitetsarbeid er i høysetet. Hos oss får du svært engasjerte kollegaer som etterlever våre verdier: Courage, Care, Curiosity, Collaboration. Videre tilbyr vi:
- Fleksibel arbeidstid og tilrettelegging for hjemmekontor
- Konkurransedyktige betingelser er en selvfølge
- Firmahytter, bedriftsidrettslag, helseforsikring, kvinnenettverk, Ung i ABB og treningsmuligheter.
- Svært gode karrieremuligheter med et stort internmarked
Søknadsfrist: Løst
I ABB har vi klare mål om å drive mangfold og inkludering på tvers av alle dimensjoner: kjønn, LHBTQ+, evner, etnisitet og generasjoner. Sammen legger vi ut på en reise der hver og en av oss, individuelt og kollektivt, ønsker og feirer individuelle forskjeller.