By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Politidirektoratet søker en serviceinnstilt og løsningsorientert medarbeider som trives med administrative og faglige støtteoppgaver for toppledelsen.
Politidirektoratets rolle er å styre, lede og utvikle norsk politi samt å være faglig rådgiver for blant andre Justis- og beredskapsdepartementet. Vi søker en medarbeider som kan bidra med profesjonell lederstøtte. Du vil få varierte oppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag.
Vi har ledig en fast stilling i ledelsessekretariatet i Strategisk ledelsesstab. Ledelsessekretariatet er ansvarlig for å tilrettelegge og koordinere prosesser, aktiviteter og arrangementer for politidirektøren, direktoratets ledergruppe og den nasjonale ledergruppen og består for tiden av fem medarbeidere. Du vil jobbe tett på politiets øverste ledelse med et bredt spekter av oppgaver. Staben har en bred kontaktflate med dialog med direktoratets avdelinger, politidistriktene, særorganene, Justis- og beredskapsdepartementet og øvrige myndigheter og samarbeidspartnere.
Vi ser etter deg som har erfaring fra lignende type oppgaver. Det forventes stor grad av selvstendighet og initiativ, og du bør trives i en hektisk arbeidshverdag. Vi har et godt arbeidsmiljø, og det er viktig for oss at du liker å arbeide i team.
Oppgavene er varierte, og vi søker deg som kan prioritere, planlegge og bidra til gode prosesser og ha oversikt over aktivitetene.
Det vil i tillegg være en fordel om du har:
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Bedriftsnavn | Politidirektoratet |
Fridtjof Nansens vei 14 | |
0369 OSLO | |
Nettside | politiet.no |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Lederstøtte |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Linda Evebø Fung. seksjonssjef 99 61 95 73 |
Ane Mannsåker Roald Avdelingsdirektør 41 22 69 28 |