By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
I Stortingets administrasjon er det ledig stilling som avdelingssjef for forvaltningsavdelingen. Leder av avdelingen vil også få tittel og ansvar som assisterende direktør.
Forvaltningsavdelingen har 39 fast ansatte og er inndelt i fire seksjoner. Avdelingen driver rådgivning og yter tjenester til stortingsrepresentanter og ansatte vedrørende godtgjørelser og lønn, reisedekning, pendlerboliger og annet knyttet til representantenes verv og de ansattes arbeidsforhold. I tillegg yter avdelingen administrative støttefunksjoner innen virksomhetsstyring, strategi, økonomi, internkontroll, HR, innkjøp og annen virksomhetsstøtte.
Arbeidsoppgaver
Som assisterende direktør vil du være en sentral rådgiver og støttespiller for Stortingets direktør og Stortingets presidentskap, først og fremst knyttet til avdelingens ansvarsområder. Stillingen har resultat- og personalansvar for en avdeling med engasjerte og faglig kompetente medarbeidere.
Stortingets administrasjon har ambisiøse mål om modernisering og kontinuerlig utvikling. Det forventes at assisterende direktør tar en aktiv rolle i dette arbeidet. Det forventes særlig at vedkommende tar et ansvar for videre utvikling av administrasjonens systemer for virksomhetsstyring og internkontroll, og for videre arbeid med god forvaltning av økonomiske ytelser overfor representantene. Assisterende direktør må også kunne levere gode beslutningsgrunnlag til Stortingets presidentskap og direktørens ledergruppe.
Som ledd i arbeidet med utvikling av administrasjonen må det påregnes endringer i stillingens og avdelingens ansvarsområder.
KvalifikasjonerTil stillingen kreves det:
Det er en fordel med erfaring fra å drive faglig rådgivning tett opp mot politiske prosesser.
Personlige egenskaperVi søker deg som:
Vi legger stor vekt på personlig egnethet og gode lederegenskaper. Den som ansettes, må være innstilt på stor arbeidsbelastning i perioder, og generelt være fleksibel med hensyn til arbeidstid.
Stillingen krever sikkerhetsklarering for Strengt hemmelig.
Vi tilbyr
Vi kan tilby interessante arbeidsoppgaver på en spennende arbeidsplass med et hyggelig arbeidsmiljø.
Stillingen lønnes i henhold til statens lederlønnssystem. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne. I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør Kyrre Grimstad på telefon 996 47 445, eller til konsulenter i Capus, Peder Lund på telefon 977 35 088 eller Kristine Sandstå på telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen 21. mars 2023. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt ettersendes per post til Stortinget postboks 1700 sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Offentlige lederstillinger |
Bedriftsnavn | Stortinget |
Prinsens gate 26 | |
0157 OSLO | |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Assisterende direktør |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Peder Lund Partner peder.lund@capus.no +4797735088 |
Kristine Sandstå Partner kristine.sandstaa@capus.no +4797729641 |
Kyrre Grimstad Stortingets direktør 996 47 445 |