Business Analyst Customer Journey
Trigges du av å skape optimale brukeropplevelser gjennom analyse og innsikt?
Avdelingen Customer Journey søker en Business Analyst som skal bidra til å minimere gapet mellom kundeløsninger, CRM og ERP gjennom kommersiell analyse og datadrevet forretningsutvikling. Ice har ambisiøse planer for digitalisering av kundereisen og dette krever kompetanse innen forretningsanalyse og problemløsning, og vi søker derfor deg som er vant med å bruke data til å skape innsikt og beslutningsgrunnlag som sikrer vår kundelønnsomhet. Som Business Analyst i ice vil du bidra til utvikling av ice sin kundeportefølje hvor teknologi, datakvalitet og datatilgjengelighet spiller en sentral rolle i Customer Journey. Du vil i tillegg identifisere og følge opp viktige kostnadsdrivere, samt overvåke kritiske resultatfaktorer, churnanalyser og trendfremskriving som tydelig påpeker forretningsområdets utfordringer.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for å utarbeide, kommunisere, presentere analyser og beslutningsunderlag på en lett forståelig måte til avdelingen, ledelsen og andre beslutningstakere
- Innhente og analysere data og levere/presentere rapporter (eksempelvis, kundelønnsomhet og churn) til viktige interne stakeholder og ledergruppen, og av disse skape gode beslutningsgrunnlag
- Bidra til å utarbeide og utvikle skreddersydde og standardiserte rapporter for området
- Oversette tall, data og erfaring til innsikt og gode beslutningsgrunnlag
- Proaktivt analysere trender og avvik
- Etablere gode rutiner for kommersiell rapportering og forecasting Churn og opptre proaktivt inn i forretningsområdet
Kvalifikasjoner:
- Du er en dedikert Business Analyst
- Svært gode ferdigheter i Excel
- Erfaring fra Tableau, Power BI eller andre lignende verktøy
- Erfaring fra tilsvarende roller, konsulentvirksomhet
- Spisskompetanse innen området Retention/Churn
- Erfaring med innsikt og analyse
Personlige egenskaper:
- Strukturert og nøyaktig, men fleksibel
- Kommersielt og analytisk mindset
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- God relasjonsbygger og samarbeider godt med andre
- Solide kommunikasjonsevner, er lyttende og kan endre mening
- Selvstendig og proaktiv, og du må like å bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
- God på å anvende teknologi for å skape bedre prosesser
ice tilbyr:
- Stor mulighet for utvikling og påvirkning av egen arbeidshverdag og rolle
- Muligheten til å jobbe i et moderne teknologiselskap i sterk utvikling
- Faglig variert stilling i et svært kompetent fagmiljø
- Unike, spesialbygde kontorer i Nydalen som fasiliteter en aktivitetsbasert arbeidsmetode
For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Partner Kristian Lennertzen på + 47 91 61 60 73 / kristian.lennertzen@capus.no eller Rekrutteringsassistent Maria Kivle på +47 95 04 98 36 / maria.kivle@capus.no.
Nøkkelord | Business Analyst, Customer experience, Customer journey, Analyse, Kundeanalyse, Analyse kundedata, Kundeopplevelse, Churn, Excel, Power BI, Retention, Kommersiell, Analytisk forståelse, Analytisk Markedsføring |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Utvikling av infrastruktur og maskinvare |
Alternativ bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Alternativ bransje | Annet |