By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Vi søker ny leder til vår seksjon for økonomi og styring.
Stillingen inneholder spennende og utfordrende arbeidsoppgaver innen et område i utvikling. Du vil lede en seksjon med et sterkt fagmiljø og en gruppe dyktige og motiverte medarbeidere.
Seksjonen består av ni medarbeidere i tillegg til seksjonsleder og har blant annet ansvar for virksomhets- og økonomistyring, risikostyring, budsjettarbeid, internkontroll og regnskap. Videre har seksjonen overordnet ansvar for miljøledelsessystemet. Regnskaps- og e-handelssystemene leveres av DFØ. Seksjonen har ansvar for å følge opp økonomiske og administrative forhold knyttet til Stortingets eksterne kontrollorganer: Riksrevisjonen, Sivilombudet, Forsvarsombudet, EOS-utvalget og Norges institusjon for menneskerettigheter.
Arbeidsoppgaver
Dine hovedoppgaver vil være faglig ledelse av seksjonens tjenesteområder med vesentlig vekt på videreutvikling av tjenestene og ledelse av seksjonen, herunder planlegging, personalledelse og budsjettering. Du vil inngå i avdelingens ledergruppe og gjennom dette ha medansvar for utvikling av avdelingens samlede tjenestetilbud og avdelingsidentitet. Du vil ha faglig ansvar for spørsmål knyttet til økonomi, regnskap og rapportering, og en sentral rolle i videreutvikling av administrasjonens systemer for virksomhetsstyring og internkontroll. Avdelingen og seksjonens fagområder er under utvikling og endringer i ansvarsområdet må påregnes.
KvalifikasjonerFor stillingen kreves:
Det er ønskelig at du har:
Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres for nivå konfidensielt.
Personlige egenskaperVi kan tilby et arbeidssted med historisk sus, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere. Stillingen lønnes som seksjonsleder i lønnsspennet 911 700 -1 024 200, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder 6 måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
I henhold til offentleglova kan opplysninger om en søker bli offentliggjort, selv om søkeren har reservert seg for dette. Vedkommende vil i så fall bli varslet og gitt anledning til å trekke søknaden.
Spørsmål om stillingen kan rettes til konsulent Peder Lund telefon 977 35 088 og konsulent Kristine Sandstå telefon 977 29 641.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden «søk stillingen” innen 25. september 2022. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt ettersendes per post til Stortinget, postboks 1700 Sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Administrasjonen/stortinget-som-arbeidsplass/personvernerklaring--rekruttering/
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Økonomi / Regnskap |
Alternativ bransje | Lønn |
Bedriftsnavn | Stortinget |
Karl Johans gate 22 | |
0162 OSLO | |
Nettside | www.stortinget.no/ |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Oslo sentrum |
Tittel | seksjonsleder økonomi og styring |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Peder Lund Seniorrådgiver peder.lund@capus.no +4797735088 |
Kristine Sandstå Seniorrådgiver kristine.sandstaa@capus.no +4797729641 |