Boots Norge styrker sin posisjon innen digital markedskommunikasjon og søker etter en Performance Marketing Manager.
Stillingen er nyopprettet så det er store muligheter til å påvirke stillingens innhold samtidig som du er en del av et kompetent og engasjert markedsteam.
Stillingens hovedfokus er å optimere trafikk, konvertering og salg på tvers av mediekanaler. Du vil samarbeide tett med mediebyrå, samt de interne teamene på Marketing, eCom og Kategori. Stillingen rapporterer inn i Marketing avdelingen, men er også en del av det operative eCom teamet.
Sikre optimalisering av Performance Marketing-budsjettet i henhold til salg og lønnsomhet:
- Definere strategi, KPIer og budsjett for definerte mediekanaler basert på å øke salg og lønnsomhet
- Kontinuerlig optimalisere planer og tiltak basert på datadrevet analyse av kanaleffektivitet og resultater
Sikre at Performance Marketing- budsjettet støtter selskapets strategi:
- Bistå i å identifisere og/eller annonsere til relevante målgrupper
- I samarbeid med kategoriteamet, definere fokusprodukter, kategorier og leverandører for ekstra eksponering
- Bistå kategoriteamet i dialog med leverandører for felles samarbeid
- Kontinuerlig forbedre prosesser inn mot mediebyrå
Sikre trafikk og aktivering av kunder gjennom betalte digitale kanaler:
- Sikre riktig strategi for søk: Budgivning og KPI-setting (trafikk, konvertering, lønnsomhet)
- Sikre at annonseringen i digitale kanaler er salgsutløsende
- Kontinuerlig teste og optimere alle elementer av kampanjene med hensikt å forbedre salg og lønnsomhet
- Samarbeide med Marketing og eCom teamet for å sikre konsistens mellom betalt og organisk søk
Personlige egenskaper:
- Vi ser etter en som er strukturert og evner å planlegge og prioritere
- Du er analytisk anlagt og evner å ta gode beslutninger basert på ditt analysegrunnlag
- Du er en relasjonsbygger som kan samarbeide internt og eksternt for å nå prioriterte mål og få gjennomslag for ideer
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på universitets- eller høyskolenivå, og praktisk erfaring med performance marketing
- God forståelse og sterk interesse for den digitale kundereisen
- Erfaring med dataanalyse og datadreven beslutningstaking
- Initiativrik, ambisiøs og motiveres av å lykkes
- Høy arbeidskapasitet og sterk grad av gjennomføringsevne
- Evne og viljen til å tilegne seg nødvendig faglig ekspertise
- Gode norsk kunnskaper
- Gode engelsk kunnskaper