By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Du vil ha muligheten til å påvirke verdiskapningen på et område over tid. Utviklingen gjøres gjennom team, med kapasitet og kompetanse fra våre ulike avdelinger. Ansvaret for forretningsorienteringen i våre løsninger vil være blant dine aller viktigste oppgaver. Her er samhandling på tvers helt avgjørende. For å lykkes må du kontinuerlig holde oversikt over nye initiativer og prioriteringer. Evner du å organisere team slik at de møter de behov og krav som stilles til de ulike initiativene? Kontinuerlig dialog med de ulike personal og kompetanselederne vil også være blant dine viktigste prioriteringer. Stillingen rapporterer direkte til politiets IT-direktør.
ID-kriminalitet er et samfunnsproblem, og derfor er identitet essensielt i politiet. En persons identitet er en rød tråd på tvers av virksomhetsområder, arbeidsprosesser og teknologi. Det å sikkert kunne identifisere en person er viktige prinsipper i både rettssikkerhet og personvern. Dersom politiet feiler på dette, kan det få fatale konsekvenser. For å med sikkerhet kunne identifisere personer, er det avgjørende med bruk av biometri og teknologi i skjønn forening. Området understøtter viktige arbeidsoppgaver som grensekontroll, signalering, utlendingsforvaltning og internasjonale forpliktelser.
Arbeidsoppgaver
Vi søker deg som er
Hos oss blir du del av et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø med åpne, faglige diskusjoner og utforsking av gode og nye løsninger. Vi jobber tett med brukerne våre, og har fokus på den verdien løsningene våre skaper for publikum og våre brukere.
Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.
Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets egen IT-leverandør. Vi er rundt 600 teknologer, og har hovedkontor på Majorstua i Oslo. I tillegg har vi medarbeidere i de 12 politidistriktene samt sambandsavdeling på Jaren. Våre verdier er å være fremoverlent med brukerfokus gjennom samarbeid, og alt vi gjør skal bidra til at politiet får løst det viktige samfunnsoppdraget.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Arbeidsgiver | Politiets IKT-tjenester (PIT) |
Fridtjof Nansens vei 14 | |
0369 OSLO | |
Nettside | www.politiet.no |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Leveranseområdeleder Identitet |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Baard Storsveen Partner baard.storsveen@capus.no +4741318700 |
Peder Lund Rådgiver peder.lund@capus.no +4797735088 |