By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Tolletaten er inne i en omfattende omorganisering og fornyelse, og digitalisering og IT er strategiske virkemidler i endringen. Vår samfunnskritiske rolle for landets forsyningssikkerhet, for å sikre etterlevelse av lover og regler for all import og eksport av alle typer varer, og for å bidra til næringslivets konkurranseevne blir stadig mer synlig. For å forbedre utføringen av samfunnsoppdraget må Tolletaten ta i bruk ny teknologi, arbeide på nye måter og bedre utnytte informasjon om varestrømmer over grensen og aktørene som er involvert i dette. Tolletaten har igangsatt flere store digitaliseringsprosjekter og et digitaliseringsprogram for store deler av etatens kjernevirksomhet der nye løsninger nå er under utvikling. Både egenutvikling og samarbeid med eksterne leverandører inngår i arbeidet.
Etaten er i sluttfasen av en større omorganisering, og dette berører også IT-området. I etatens nye IT-divisjon skal det etableres en ny seksjon for IT-service. Som leder for IT-serviceseksjonen vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig. Du vil ha ansvaret for 18-22 medarbeidere ved flere av Tolletatens lokasjoner ulike steder i landet, og du rapporter til avdelingsdirektør for infrastrukturavdelingen. Det må påregnes noe reisevirksomhet og deltakelse i IT-divisjonens vaktordning.
Til IT-serviceseksjonen ligger følgende arbeidsområder:
Kvalifikasjonskrav:
Videre er det ønskelig at du har
Som leder for IT-serviceseksjonen er det nødvendig at du:
Som leder i Tolletaten må du kunne løfte blikket, være en rollemodell og bidra til verdiskapende samfunnsbeskyttelse gjennom å gjennomføre, utvikle og samhandle. Du må ha høy integritet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være mål-, resultat- og utviklingsorientert.
Vi tilbyr:
Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
I tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.
Du lese mer om alle lederstillingene og mulighetene den nye organiseringen av Tolletaten gir på Toll.no.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Drift av applikasjoner og infrastruktur |
Arbeidsgiver | Tolletaten |
Tollbugata 1 | |
0152 OSLO | |
Nettside | www.toll.no/ |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Seksjonssjef IT-service |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Jonas Rambæk Partner jonas.rambaek@capus.no +4793242133 |
Morten Karterud Underdirektør 959 19 693 |