Nobina er et børsnotert selskap og er markedsleder i Norden med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nobina har 11 000 medarbeidere og hver dag reiser rundt en million mennesker i Norden med oss. Vi bidrar til å realisere fremtidens bærekraftige samfunn med våre trafikkløsninger. I Norge leverer vi kollektivtransport i by og region i tillegg til andre busstjenester.
Vi søker etter en offensiv og tydelig leder som skal starte opp og drifte vårt nye driftsområde i Lillestrøm i 2019.
Driftsområde Lillestrøm, Sørum og Fet er den største busskontrakten på Romerike og omfatter ca. 450 medarbeidere og 141 busser, hvorav 22 elektriske leddbusser. I løpet av kontraktstiden forventes det også at det skal fases inn nye teknologiske løsninger i kollektivtrafikken.
Frem mot 2030 forventes en befolkningsvekst i Oslo og Akershus på hele 20% og en økning på ca. 209 millioner nye reiser. Romerike vil få en betydelig andel av denne veksten, spesielt i sentrale strøk. Både mobilitetshensyn for å nå miljømålene må veksten i persontrafikk tas med kollektivtransport, sykkel og gange ("Nullvekstmålet").
I denne stillingen har du det øverste ansvaret for den daglige driften i området. Du har budsjett- og personalansvar og en egen ledergruppe. Stillingen rapporterer til adm.direktør og inngår i ledergruppen i Nobina Norge AS.
Stillingen innebærer blant annet å sikre at driftsområdet har kostnadseffektiv og sikker drift, samt kompetente, motiverte og kundeorienterte medarbeidere. Du vil ha hyppig kontakt med oppdragsgiver og kunde Ruter.
Arbeidsoppgaver:
- Resultat- og budsjettansvar
- Ansvar for all drift og trafikk tilhørende driftsområdet
- Ansvar for kontinuerlig utvikling og effektivisering
- Følge opp kontrakter og sikre gode relasjoner med oppdragsgiver
- Utarbeide strategi, handlingsplan og budsjett
- Utvikle kompetansen til ledere og medarbeidere
- Ivareta nødvendig kontakt med lokale kommuner, skoler, veimyndigheter, politi etc.
- Sikre en god og åpen dialog mellom ledelse og ansatte og mellom de ulike avdelingene.
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen ledelse, økonomi, logistikk, evt. teknologi
- Dokumenterte resultater fra ledelse av driftsorganisasjoner
- Sterke resultater å vise til
- Norsk flytende både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Sterk på gjennomføring
- Operativ og kommersiell
- Sterk relasjonsbygger og kommunikator
- Tydelig og resultatorientert
- Evne til å skape og videreutvikle ønsket kultur i hele organisasjonen
Vi tilbyr
- En sentral og utfordrende lederstilling i et spennende selskap i et voksende marked
- Mulighet til å jobbe med og påvirke utviklingen av bærekraftig kollektivtrafikk i et av Norges mest sentrale områder
- Konkurransedyktige betingelser
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus ved Partner Grete Andersen på 91 13 70 05. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken «Søk på stillingen».