Norsk Helsenett SF har blant annet ansvaret for å samordne og gjennomføre anskaffelser for 11 virksomheter i den statlige helseforvaltningen, inkludert Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet. I høst innfører vi kategoristyring, kapasiteten skal styrkes og gjennomføringen av anskaffelser vil bli profesjonalisert.
Ønsker du å fordype deg innen et fremtidsrettet fagområde? Vi søker en endringsvillig og motivert prosjektleder for IKT-anskaffelser.
Din rolle: Planlegge, lede og gjennomføre IKT-anskaffelsesprosjekter
- Samarbeide med Sykehusinnkjøp og Statens innkjøpssenter ved anskaffelsesprosjekter
- Gjennomføre markeds-, forbruks- og kostnadsanalyser
- Identifisere og vurdere anskaffelsesbehov
- Utarbeide konkurransegrunnlag og -strategi, samt kunngjøre konkurranser
- Evaluere tilbud, gjennomføre forhandlinger og tildelinger
- Behandle begjæringer om innsyn og eventuelle klager
- Utarbeide planer og legge til rette for implementering av kontrakter
- Følge opp leverandører
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå
- Strukturert og selvstendig
- Analytisk og forretningsorientert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Erfaring fra anskaffelser av relevante varer og tjenester eller bransjer (ikke et krav)
Vi har opprettet et tjenestesenter med en egen seksjon for anskaffelser som i dag består av 10 medarbeidere. Seksjonens oppdrag er å gjennomføre effektive anskaffelsesprosesser og etablere gode avtaler med leverandører, for å støtte opp om samfunnsoppdraget og verdiskapningen i den statlige helseforvaltningen. Du vil få ansvaret for å gjennomføre anskaffelser av konsulenttjenester, applikasjoner, materiell og driftstjenester innenfor IKT-området. Du vil samarbeide tett med kategoriansvarlig for IKT-anskaffelser og rapportere til seksjonsleder for anskaffelser. På denne måten får du mulighet til å fordype deg innen IKT- anskaffelse for helsesektoren.
Vi tilbyr:
- Mulighet til å være med på digitaliseringen av helsesektoren
- En unik mulighet til å være med på å utvikle et nytt anskaffelsesmiljø
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling
- God pensjonsordning gjennom KLP
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentlighetsloven, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen, er du velkommen til å kontakte Jonas eller Stine i Capus.