Flytoget søker en dyktig regnskapskonsulent til sitt regnskapsteam på tre personer. I stillingen vil du sikre at Flytogets regnskap utarbeides i.h.t. lover, forskrifter og interne prosedyrer, samt ivareta og koordinere regnskapsavleggelser. Vi ser etter deg som er selvgående, nøyaktig og strukturert med god regnskapsfaglig kompetanse og erfaring. Flytoget benytter IFRS som regnskapsspråk. Stillingen rapporterer til Leder for regnskap og lønn, og inngår i en økonomiavdeling på ni personer.
Arbeidsoppgaver
- Selvstendig operativt ansvar for regnskapsoppgaver
- Oppfølging av kundereskontro
- MVA kontroll og -oppgjør
- Avstemminger av hovedbok
- Oppfølging og avstemming av reservedelslager og anleggsregister
- Noe bokføring og utfakturering
- Kvalitetssikring og internkontroll
- Back up på alle regnskapsfunksjoner
- Utvikle og vedlikeholde rutiner, prosesser og verktøy for å sikre effektiv drift i teamet og i selskapet
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse innen regnskap/økonomi
- Solid regnskapsfaglig kompetanse og erfaring
- Inngående kjennskap til relevante lover og regler
- God prosess- og systemforståelse
- Gode Excel-kunnskaper
- Kommunisere godt på både norsk, skriftlig og muntlig
- Erfaring fra UBW økonomisystem, eller tilsvarende
- Kunnskap om IFRS er en fordel
Personlige egenskaper:
- Du er kvalitetsbevisst og systematisk
- Du er selvstendig, strukturert og nøyaktig
- Du er initiativrik og løsningsorientert
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
Flytoget tilbyr:
Du vil få mulighet til å jobbe i en bedrift som har flat organisasjonsstruktur med korte beslutningsveier, i en bransje som er i stor endring.
I Flytoget er vi et mangfoldig miljø med kolleger som deler raust av sin kompetanse og er opptatt av å spille hverandre gode. Vi vet at et stort mangfold blant våre ansatte er en stor styrke for oss, og er derfor opptatt av å sikre mangfold og inkludering gjennom en god balanse mellom kjønnene, alder, etnisitet og kulturell bakgrunn. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn og bakgrunn.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger, treningsavtale og subsidierte fribillettordninger, og mulighet til å kjøre Norges eneste hurtigtog så ofte du vil. I tillegg har vi moderne kontorlokaler med sentral beliggenhet midt i Oslo sentrum og panoramautsikt over alle togsporene på Oslo Sentralstasjon. Mulighet for hjemmekontor etter avtale.
Søknadsfrist: Løst
Arbeidssted: Oslo sentrum
Hvis du har spørsmål, er du velkommen til å kontakte Capus AS ved partner Kristian Lennertzen på e-post
kristian.lennertzen@capus.no/ tlf. 916 16 073 eller rekrutteringsassistent Johanne Ingebrigtsen på e-post
johanne.inegbrigtsen@capus.no/ tlf. 404 77 715. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken «Søk på stillingen».