We’re If. Our purpose is to give people confidence today to shape their tomorrow.
To make this possible, trust is our backbone. We stay ahead and challenge ourselves to grow. And we always put our hearts into it – because it takes more than bright minds to make brilliant things happen.
Du kan kalle det en HR Support Specialist. I virkeligheten er du både hjerte og ryggraden i vår HR operative drift, og den som både yter service og nøyaktig saksbehandling når det kommer til lønn, HR Systemer og prosesser vi skal levere på.
Om rollen
Din viktigste oppgave er å møte våre interne kunder med høy serviceinnstilling, integritet og fokus på effektivitet. Vi besvarer henvendelser fra både medarbeidere, ledere og våre andre kolleger på HR. Både mail og telefon bruker vi når vi skal besvare spørsmål om lønn, fraværsregistrering, permisjoner eller systemregistrering. Vi har også andre faste oppgaver som for eksempel rapporteringer.
Rollen vil være involvert i rutineoppgaver og supportoppgaver som faller naturlig inn under hele vår HR Support enhet. Du får jobbe med service og støtte gjennom å besvare de ulike henvendelsene vi får inn til oss, og i denne rollen bretter du opp ermene der du ser det trengs og synes det er motiverende å kunne jobbe bredt. Du kommer til å jobbe operativt i alle systemene vi bruker i vår avdeling.
Å støtte og yte service til kollegaer i andre deler av HR og til våre interne kunder i If er også et viktig ansvar -og det er selvfølgelig viktig at du drives av å hjelpe andre.
Vi skal også implementere et nytt lønnssystem gjennom det neste året, og du vil bli tett tilknyttet dette prosjektet.
Om teamet
HR support er ryggraden i operativ HR drift og vi er en svært viktig del av organisasjonen. Du kommer til å jobbe tett med andre HR-funksjoner, og vil inngå i et team på totalt 6 medarbeidere. I teamet sitter latteren løst, og vi heier på hverandre.
Vi har gode muligheter for egen læring og utvikling da vi kontinuerlig jobber med forbedring av tjenester, systemer og rutiner. Du vil oppleve at If satser på, og legger tilrette for din utvikling.
Vi går den ekstra mila, vi brenner for det vi jobber med og for at hver eneste kunde som kontakter oss skal blir fornøyde med den kundeopplevelsen de får. Vi jobber med hjerte i det vi gjør, og er et sterkt team med mye kompetanse og erfaring.
Hvem er du
En naturlig interesse og teft for på yte god service, finne løsninger og se kundens behov, kjennetegner den vi leter etter. Det er viktig for at du skal lykkes og trives i rollen at:
- Du arbeider selvstendig, samtidig som du trives godt med å være del av et team
- Du er strukturert og ryddig, du tar ansvar og er pliktoppfyllende
- Har tidligere jobbet med relevante oppgaver innen lønn
Du har en sterk indre driv, er nytenkende og utfordrer gjerne når du ser nye løsninger du er nysgjerrig på. Derfor er det viktig å like å lete etter forbedringsområder og effektiviseringer der man har kundens beste i tankene. Integritet er en selvfølge. Vi ser også for oss at du har en god forståelse for arbeidsprosesser og prosessflyt, gjerne i kombinasjon med lønnsfaglig bakgrunn.
Du vil også få mulighet til å kjøre faste opplæringskurs, så du må være pedagogisk anlagt og like å formidle og veilede også større grupper.
Vi skal i HR Support sammen levere den beste service til alle våre interne kunder, så du er selvfølgelig utpreget god til å kommunisere på alle nivåer i organisasjonen. Du evner å se problemer fra ulike sider, alltid med kundens beste for øye og innenfor gitte rammer. Du har evnen til å anlegge et helhetlig perspektiv, slik at du får med deg alle detaljer.
Du har også
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå
- Lønnserfaring/erfaring med lønnssystemer er en klar fordel
- Gode tekniske kunnskaper og erfaring med Excel
- Erfaring med rapportering
Det er et kjempepluss om du har erfaring fra Workday.
Velkommen med din søknad
Har du spørsmål?
Ta kontakt med Anette Tasken, Head of HR Operations NO/DK (+47 970 77 001) eller vår rekrutteringspartner Capus v/ Kristian Carlstedt (+47 452 94 338)