Om rollen
Kunder viser en stor tillit til Signicat ved å involvere Signicat i deres sentrale prosesser for identifisering av brukere, identitetsbekreftelse, bruk av elektronisk signering og digital forsegling av dokumenter.
Vi ønsker nå å utvide vårt team i Oslo med en Presales Consultant. Som Presales Consultant hos Signicat vil du støtte vårt salgsteam og våre kunder med tekniske ekspertise gjennom hele salgsprosessen. Du fungerer som teknisk rådgiver og samarbeider med salgsorganisasjonen, produktledelse, markedsføring, service og support for å finne den beste løsningen for våre kunder. Som Presales Consultant vil du ha en sentral rolle i den norske salgsorganisasjonen, og med din ekspertise vil du også ha muligheten til å påvirke vår strategi, våre produkter og vår fremtidige markedsføring.
Vi ønsker at du skal bistå salgsorganisasjonen med god teknisk kompetanse som er ansvarlig for å analysere kundens behov og matche disse behovene med Signicats løsninger. Du må ha sterke kommunikasjons- og presentasjonsevner, og kunne presentere løsninger for både et teknisk og et ikke -teknisk publikum.
Hva er arbeidsoppgavene?
- Analysere kundens forretnings- og tekniske behov, og samarbeide med salgsteamet for å fastsette den tekniske salgsstrategien for hvert prospekt
- Designe løsninger basert på Signicats produktserie
- Gi presentasjoner og holde interaktive workshops
- Levere tilpassede produktpresentasjoner og presentere dette i relevante forum
- Lede og levere tekniske konsepter og pilotprosjekter
- Gi teknisk innhold for RFP -svar
- Støtte Signicats produkt- og serviceorganisasjon for utvikling og sparring
- Holde deg oppdatert på de nyeste teknologiene og bidra til selskapets tekniske utvikling med et kundefokusert utgangspunkt
- Kommunisere proaktivt og konstruktivt med våre kunder
- Være en teknisk rådgiver for kundens senior IT- og forretningsledelse
- Være en coach, mentor og lærer på ekspertnivå for Signicats kunder og partnere
Vi ser for oss at du har/er:
- Bachelor- eller mastergrad innenfor informasjonsteknologi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- 3+ års erfaring i en lignende rolle, ønskelig med erfaring som programvare-/løsningsleverandør eller systemintegrasjon
- Motivert for å lære nye teknologier og er alltid oppdatert på den nåværende produktporteføljen
- Erfaring med design og presentasjon av tekniske løsninger
- Erfaring med On-premise, SAAS, Cloud og Hybrid implementeringer, samt forståelse av hvilke drivere som påvirker valget av disse metodene
- "Hands on" erfaring med utvikling av eksempelvis OpenID Connect, SOAP, REST, SAML, eller lignende teknologier
- Samarbeidsvillig, resultatorientert og strukturert
- Sterke kommunikasjonsevner, både i norsk og engelsk
Hva vi tilbyr
- Muligheten til å bli en del av Europas raskest voksende IT-selskap, hvor vi har som målsetting å bli Norges neste Enhjørning
- Bli en del av et lidenskapelig og kompetent team i et internasjonalt selskap som vokser raskt over hele Europa
- Jobbe med spennende teknologier og kunder
- En flat og uformell organisasjon. Jobben kommer med mye frihet, og like mye ansvar og ansvarlighet
- Det vil være reiser og andre internasjonale muligheter for den rette personen
- Moderne lokaler sentralt i Oslo
- Familievennlig og fleksibilitet
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
For spørsmål knyttet til rollen, kontakt gjerne vår samarbeidspartner Capus ved Anders Kihle(+47 977 67 816 /
anders.kihle@capus.no).
Nøkkelord | System integration, SOAP, Technical abilities, API, Implementation, Software, Cloud, Integration, SaaS |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Drift av applikasjoner og infrastruktur |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Utvikling av infrastruktur og maskinvare |