Vi leter etter en erfaren produkteier som kan bidra til å drive videreutviklingen av Mybring, Brings selvbetjeningsportal for bedriftskunder. Er det deg?
Mybring består i dag av 7 funksjonsområder – blant annet bestilling, sporing, rapporter & fakturaer og kundeservice. Vi leter nå etter en produkteier for funksjonsområdet med størst brukermasse – bestilling.
Det er ingen tvil om at logistikkbransjen er på en av sine største forandringsreiser noensinne. Den største pådriveren for denne utviklingen er den raskt voksende e-handelen som har åpnet en helt ny verden av muligheter for både bedrifter og privatpersoner. Men, for at en pakke skal kunne fraktes fra A til B trengs det en aktør som tilbyr omfattende logistikkløsninger. Det er her vi i Posten og Bring kommer inn i bildet, som et av Nordens største logistikkonsern med drøyt 14 000 ansatte.
I avdelingen Digital kundefront jobber vi i grensesnittet mellom forretning og teknologi og vår kjernekompetanse er digital produktutvikling. Vi er et strategisk satsningsområde som har ansvaret for å utvikle, forvalte og kontinuerlig forbedre konsernets selvbetjenings- og integrasjonsløsninger. Løsningsporteføljen retter seg mot bedriftskunder og -mottakere og privatkunder og omfatter webportalen Mybring, integrasjonsplattformer for EDI og API samt konsernets nettsider. Digital kundefront er en pådriver for å øke selvbetjeningsgraden og konkurransekraften til våre kunder gjennom førsteklasses selvbetjenings- og integrasjonsløsninger.
Som produkteier for Mybring må du ha god forretningsforståelse og interesse for logistikk. I tillegg må du ha erfaring fra arbeid med digitale selvbetjeningsløsninger samt være opptatt av smidig arbeidsmetodikk, kontinuerlig forbedring og tverrfaglig samarbeid.
Du inngår i et tverrfaglig team bestående av ressurser med både teknisk, design- og forretningskompetanse. Du er hovedansvarlig for å videreutvikle ditt eget funksjonsområde både operativt og strategisk, og sammen med teamet streber du etter å gjøre det så enkelt som mulig for våre bedriftskunder og samarbeidspartnere å benytte Posten og Brings tjenester.
Vi holder til i moderne og sentrale kontorlokaler i Posthuset midt i Oslo sentrum.
Dine arbeidsoppgaver:
- Videreutvikle og administrere Mybrings største funksjonsområde – bestilling
- Ansvarlig for å styre og prioritere backlog med utviklingsoppgaver innenfor ansvarsområdet
- Tett dialog med forretningsområder for å definere riktige utviklingsprosjekter/-tiltak
- Gjennomføring av utviklingstiltak og –prosjekter, i meget tett samarbeid med utviklingsteam
- Tett dialog med salg og kundeservice, samt ivareta kunder
Ønskede kvalifikasjoner:
- Mastergrad innen økonomi, IT, teknologifag eller lignende. Relevant erfaring kan etter vurdering kompensere for manglende formell bakgrunn
- Noen års erfaring som produkteier eller lignende roller
- Erfaring med digital produktutvikling og smidig utviklingsmetodikk
- Erfaring med prosjektarbeid og prosjektledelse
- Bred logistikkerfaring og –kompetanse
Personlige egenskaper og ferdigheter:
- Du er analytisk og strukturert
- Du er selvgående, initiativrik og evner å inspirere andre
- Du har strategisk forståelse
- Du trives med utfordrende oppgaver og har stor arbeidskapasitet
- Du evner å sikre fremdrift og tydelig retning i arbeidet hos et tverrfaglig team
- Du har utmerkede kommunikasjonsferdigheter, både på norsk og engelsk (muntlig og skriftlig)
- Du trives med stor variasjon i arbeidsoppgaver og en hverdag som preges av å arbeide på tvers av organisasjonen
- Du er en lagspiller
Vi tilbyr:
- Konkurransedyktige betingelser
- Moderne kontorlokaler, flott utsikt og sentral beliggenhet midt i Oslo sentrum
- Et sterkt faglig kompetansemiljø og hyggelige kolleger
- Oppgaver som gir stor kontaktflate i konsernet
- Gode forsikringer og pensjonsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet til å være med på å endre en av Norges eldste og største bedrifter
Vi ser frem til å høre fra deg!