By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Du vil ha muligheten til å påvirke verdiskapningen på et område over tid. Vi utvikler gode løsninger i nært samarbeid med fagmiljøene og brukere, med kapasitet og kompetanse fra ulike avdelinger og basert på gode teknologivalg. Derfor er samhandling på tvers helt avgjørende. For å lykkes må du utforme mål og retning og kontinuerlig holde oversikt over nye og pågående initiativ. Du må evne å organisere arbeidet i team og prioritere slik at vi skaper mest mulig verdi for brukere og politiet. Kontinuerlig dialog med de ulike personal- og kompetanselederne vil også være blant dine viktigste prioriteringer. Stillingen rapporterer direkte til politiets IT-direktør.
Om leveranseområdet plattform
For å få til kontinuerlig produktutvikling i tverrfaglige team krever våre produktutviklingsteam i PIT og i politiet selvbetjente og tilgjengelige plattformer som muliggjør autonomitet. Her er det en stor jobb som må legges ned, og dette trenger vi riktig leder til.
Som leveranseområdeleder for plattform er det avgjørende at du forstår behovet til et produktutviklingsteam og en faglig oppdatert utvikler med store forventninger til verktøykassen sin. Og verktøykassen endrer seg hele tiden ettersom markedet og trender også endrer seg. Du må kunne evne å se alle plattformtjenestene fra en utviklers perspektiv – utenfra og inn.
Det er mange team i dette området, og det er mange dyktige teknologer som utvikler plattformtjenester hver dag. Teknologiområder er bl.a. orkestreringsplattform for containere, virtualiseringsplattform for virtuelle maskiner, databaseplattformer, identitet- og autentiseringsplattformer, kommunikasjonsplattformer (bl.a. brannmur og lastbalansering), infrastruktur, nettverk og datasenter for å nevne noe. Det er et stort spekter av spennende teknologier, og visjonen er "illusjonen om NoOps" for produktutviklingsteamene. Våre plattformer kjører i politiets egne datasenter.
Mye er tenkt, noe er også gjort, men masse gjenstår. Plattformen som orkestrerer containere er ett eksempel der kompleksiteten er skjult for utviklere og produktutviklingsteamene. Denne plattformen er automatisert og kan benyttes helt autonomt, men det er alltid mer som kan forbedres for å øke utvikleropplevelsen.
Fokuset fremover må være selvbetjening og automatisering av alle våre plattformer der det ikke er gjort nok i dag. For å oppnå dette er det behov for utviklere med interesse for infrastruktur og backend, men også en sterk faglig oppdatert leder som setter retning og inspirerer teknologer. Kan du hjelpe oss å lede dette området inn i fremtiden?
Arbeidsoppgaver
Vi søker deg som er
Hos oss blir du del av et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø med åpne, faglige diskusjoner og utforsking av gode og nye løsninger. Vi jobber tett med brukerne våre, og har fokus på den verdien løsningene våre skaper for publikum og våre brukere.
Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.
Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets egen IT-leverandør. Vi er rundt 600 teknologer, og har hovedkontor på Majorstua i Oslo. I tillegg har vi medarbeidere i de 12 politidistriktene samt sambandsavdeling på Jaren. Våre verdier er å være fremoverlent med brukerfokus gjennom samarbeid, og alt vi gjør skal bidra til at politiet får løst det viktige samfunnsoppdraget.
Nøkkelord | Leadership, Leverandøransvarlig, Infrastructure, IT, Leveranseansvarlig |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Politiets IKT-tjenester (PIT) |
Fridtjof Nansens vei 14 | |
0369 OSLO | |
Nettside | www.politiet.no |
Tiltredelse | Etter avtale |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Majorstuen |
Tittel | Leveranseområdeleder Plattform |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Ida Samuelsen Rådgiver Research og Analyse ida.samuelsen@capus.no +4799428381 |
Arne H. Underdal-Loktu Partner arne.loktu@capus.no +4791131414 |