By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Har du erfaring med strategisk kompetansestyring og utvikling?
Tolletaten har nylig gjennomført en omfattende omorganisering, som blant annet skal bidra til mer effektiv ressursutnyttelse, fremtidsrettede tjenesteleveranser og økt faglig og teknologisk utvikling.
Kompetanseseksjonen i HR-avdelingen har fagansvar for strategisk kompetansestyring, kompetanseutvikling og lederutvikling i Tolletaten, og bidrar i langtidsplanprosessene innenfor nevnte områder. I tett samarbeid med Universitetet i Stavanger (UiS) har kompetanseseksjonen også ansvar for ny tollfaglig utdanning, i form av en nyskapende bachelorgrad.
Som leder for kompetaneseksjonen vil du bli en del av et sterkt og ambisiøst lederkollegium, noe som gir stor mulighet for å påvirke etatens strategier og mål, herunder deltakelse i virksomhetsstyringen. Du vil ha ansvaret for å lede seksjonen administrativt, faglig og ha personalansvar for 6-8 medarbeidere. Stillingen rapporterer til avdelingsdirektør for HR-avdelingen.
Sentrale ansvarsområder:
Kvalifikasjonskrav:
Som leder for kompetanseseksjonen er det nødvendig at du:
Tolletatens lederplakat kommuniserer ledelsesprinsipper som er retningsgivende for våre ledere. Som leder i Tolletaten er det nødvendig at du løfter blikket, er rollemodell og bidrar til verdiskapende samfunnsbeskyttelse ved å gjennomføre, utvikle og samhandle. Videre er det viktig at du har høy integritet, evner å skape et godt arbeidsmiljø, og er mål-, resultat- og utviklingsorientert.
Vi tilbyr:
HR-avdelingen sorterer under administrasjonsdivisjonen, som er ansvarlig for etatens prosesser knyttet til økonomi og rapportering, HR, strategi og plan, bedriftshelsetjeneste, samt anskaffelser og fellestjenester. HR skal legge til rette for tolldirektørens utøvelse av arbeidsgiverrollen, herunder ivareta medbestemmelse etter Hovedavtalen og Hovedtariffavtalen på virksomhetsnivå. Avdelingen skal sikre enhetlig praksis, utvikle og forvalte prosessene innenfor sentrale HR leveranser for Tolletaten, samt bidra til langtidsplanprosessen innenfor HR-området.
Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
I Tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden, og derigjennom realiseringen av regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse, eller kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre med hensyn til arbeidsoppgavene tillagt stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Hilde Simenstad på telefon 90 54 27 06.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Arbeidsgiver | Tolletaten |
Tollbugata 1 | |
0152 OSLO | |
Nettside | www.toll.no/ |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo sentrum |
Tittel | Leder for kompetanseseksjonen i HR-avdelingen |
Sektor | Offentlig |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Tonje Fossan-Waage Seniorrådgiver tonje.fossan-waage@capus.no +4741277460 |
Hilde Simenstad Underdirektør HR hilde.simenstad@toll.no +4790542706 |