By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Tolletaten er en etat i spennende utvikling, med mange pågående endrings- og utviklingsprosesser. Etaten er i ferd med å ferdigstille en omorganiseringsprosess og etablerer grensedivisjonen med hovedkontor i Moss. Ny organisering skal blant annet bidra til mer effektiv ressursutnyttelse, likebehandling og økt faglig og teknologisk utviklingskraft
Seksjon Ørje er en del av område øst som har ansvaret for fysisk kontroll og ekspedisjon av varer til/fra fylkene Viken og Innlandet. Område øst består av tolv seksjoner ved tjenestesteder i Svinesund, Ørje, Kongsvinger, Flisa og Trysil. Seksjonen er en av tre seksjoner i Ørje som primært har ansvar for kontroll ved grensekryssende landeveistrafikk og ekspedisjon av varer. I tillegg har seksjonen ansvar for kontroll av annen grensekryssende trafikk.
Som leder for seksjon Ørje vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig. Seksjonen består av drøyt 20 medarbeidere som du vil ha personalansvar for. Du rapporterer direkte til områdesjefen for område øst og inngår i områdets ledergruppe.
Sentrale arbeidsområder:
Kvalifikasjonskrav:
Tolletatens lederplakat kommuniserer ledelsesprinsipper som er retningsgivende for våre ledere. Som leder i tolletaten er det nødvendig at du løfter blikket, er rollemodell og bidrar til verdiskapende samfunnsbeskyttelse ved å gjennomføre, utvikle og samhandle. Videre er det viktig at du har høy integritet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være mål-, resultat- og utviklingsorientert.
Vi tilbyr:
Grensedivisjonens posisjon på grensen sørger for at varene som passerer Norges grenser flyter effektivt og i nødvendig grad blir kontrollert. Våre tollere har utstrakt kontakt med publikum og næringsliv, og omfattende kompetanse på regelverk om grensekryssende varer, smuglingsbekjempelse og etterretning. Grensedivisjonen består av seks geografiske områder med ansvar for fysisk kontroll og ekspedisjon ved tollstedene, en avdeling med ansvar for fellesfunksjoner, en fagstab og en styringsstab.
Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
I Tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte Asle Farberg på telefon 909 23 732.
Du lese mer om alle lederstillingene og mulighetene den nye organiseringen av Tolletaten gir på Toll.no.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Arbeidsgiver | Tolletaten |
Svenskeveien 595 | |
1870 Ørje | |
Nettside | www.toll.no/ |
Tiltredelse | Etter avtale |
Søknadsfrist | Løst |
Arbeidsplass | Ørje |
Tittel | Leder for seksjon Ørje 3 |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Asle Farberg Avdelingsleder 90923732 |
Torunn Riiser Seniorrådgiver torunn.riiser@capus.no +4790987207 |